Майстерня керівника шкільного євроклубу

Майстерня керівника шкільного євроклубу
Тренінг «Євроінтеграція і ми»
Мета: поширити ідеї Євросоюзу та європейські цінності серед учнівської молоді.
Завдання:
1. Визначити поняття «євроінтеграція».
2. Узагальнити розуміння європейських цінностей учнями ліцею.
3. Залучити до вивчення матеріалу сенсорні показники дітей (кінестетичне, аудіо-, візуалістичне срийняття).
4. Допомогти підліткам прийняти власну думку щодо процессу Євроінтеграції.
Категорія: учні 10-11 класів
Час проведення: 1, 5 години.
Обладнання: ватман, папір А3, маркери, схема «Я тут, бо хочу…», рефлексійні книжки, організоване місце для дебатів.

Хід заняття:
1.     Організаційний момент. Шановні друзі! Тренінг «Євроінтеграція і ми» організован для молодих, енергійних і цілеспрямованих учнів. Тому що ті  цінності, які нам пропонує   Євроінтеграція основані на відповідальності, моральній стійкості, патріотизму. Сьогодні ми з вами поговоримо про  євроінтеграцію, розглянемо   цей процесс з різних боків.
2.     Збір очікувань від тренінгу.  Перед початком тренінгу я хочу дізнатися ваші очікування. Тому пропоную вам відповісти на питання: «Чому я тут?» (кожен учасник тренінгу по-черзі підходить і вписує свої очікування):








3.     Правила роботи. Для організації ефективної роботи нам потрібні правила. Давайте їх разом складемо. (Учасники пропонують правила роботи, які записуються на ватмані і висять на видному місці протягом усього тренінгу).
4.     Основна частина. Ми сьогодні говоримо про Євроінтеграцію. Але чи всі ви розумієте, що це за процесс? (Відповіді дітей записуються як асоціативний ряд).
                                                      
           Євроінтеграція





Ви назвали багато асоціацій зі словом Євроінтеграція, з якими ми попрацюємо пізніше. Давайте дізнаємось його загальне значення. Євроінтеграція – це процесс взаємодії між соціальнимим і політичними інститутами стран Європи, стимулюючі створення нової політичної системи (Євросоюз). Він розглядається як ефективний спосіб уникнення війни між країнами Європи. Це відповідь на військові потрясіння ХХ століття.
Процесс Євроінтеграції пропонує нам європейські цінності в соціальній і політичній сфері. Давайте їх визначемо. (Учасники об'єднуються в дві групи і працюють над завданням. Відповіді узагальнюються і вивішуються на дошку).
Європейські соціальні цінності:
- чесність
- відповідальність
- взаємодопомога
- толерантність
- милосердність
- патріотизм
- емпатійність
- правопорядність тощо.
Європейські політичні переваги:
- залучення інвестицій
- залучення іноземних партнерів
- вільна торгівля
- мирне життя
- вільне пересування по Європі
- удосконалення нормативно-правової системи
- захист прав Людини
- свобода слова тощо.
Ми вже багато чого дізналися про Євроінтеграцію. Прийшов час повернутися до асоціативного ряду і виконати творче завдання. Об'єднуємось знову в дві групи. Перша і друга група виберіть для себе найголовніше поняття (ассоціацію) слова Євроінтеграція. (Наприклад, свобода і право). Перша группа пише сенсорний твір, друга виконує кубування за такими схемами:
Сенсорний твір
Кубування
Колір
Опис
Смак
Порівняння
Запах
Асоціація
Вигляд
З чого складається
Звук
За і проти
Якість переживань
Використання
Зразок сенсорного твору
Свобода – блиск променів у темряві.
Свобода – солодкий смак задоволення.
Свобода – свіжий ковток повітря.
Свобода – вигляд необмеженості.
Свобода – симфонія радощів.
Свобода – мені комфортно.
Зразок кубування
Право – збірних мудрих речей.
Право  як все передбачуване око.
Право – ми всі рівні.
Право – закони, можливості, гарантії.
Право – впевненість, але великий об’єм інформації.
Право – загальнолюдський порядок.
Кожна группа презентує свою творчу роботу.
5.     Гра «Дебати». Прийшов час вирішити: «Процесс Євроінтеграції – це добре чи погано?». Участь у дебатах допоможе нам визначитись з цим. (Учасники утворюють дві команди, які будуть вести дебати на тему «Євроінтеграція: це добре чи погано?». Тренер залишається ведучим. Відбираються діти, які будуть суддями. Гра проводиться за стандартною формою проведення дебатів).
6.     Рефлексія: (учні заповнюють рефлексійні картки у вигляді міні-книги, на обложці якої зображени прапори України та Євросоюзу)
Я зрозумів, що _________________________________________________
Важко визначитись _____________________________________________
Для себе відмітив, що процесс Євроінтеграції - це __________________
Мій настрій:



7.     Вправа-прощання «Дякую за роботу».
Методичні рекомендації щодо проведення тренінгу:

1.     Використовуйте просторе приміщення.
2.     Заздалегідь підготовте місце для дебатів, поясніть специфіку цієї форми роботи дітям.
3.     Протягом тренінгу бажано використовувати ІКТ – інформаційні комп’ютерні технології, відео презентації, музичне оформлення під час роботи груп.
4.     Учасники сидять по колу.
5.     Місце учасників тренінгу змінюйте, щоб утворити нові групи.
6.     Тренер повинен володіти додатковою інформацією, щоб відповісти на запитання учнів, якщо такі виникнуть.

7.     Тренер слідкує за активністю усіх учасників тренінгу. У разі необхідності допомагає їм. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий